Uh arbeit..arbeit

Detta eviga arbete! Man föds, man dör och emellan är allt som kvarstår nästan bara arbete.

Om man säger ett normalt arbete pågår oftast 8 timmar om dagen vi säger kl 07-16 00.
Då har man spenderat 8timmar på ett arbete och är lagom trött när man kommer hem, och då väntar allt annat.
Om vi säger att man går och lägger sig kl 22 00 för att få 8 timmar sömn (det vill säga om man går upp en timme före arbetet börjar) så återstår endast 6 timmar av dagen som man ska ägna till nyttiga saker. Sen återstår ju givetvis helgerna som jag spenderar min tid att arbeta på.

Fråga mig när jag dör vad jag har gjort i mitt liv ! Och jag ger dig svaret - Arbetat.

eh man ska väl inte klaga.. önskar bara man hade fått betalt för att umgås med sin familj och göra saker man tycker om ..




Stay loco

Kommentarer
Postat av: Elin

Oh så käckt du skaffat dig en blogg gullet! Miss yaa!

2010-03-21 @ 00:34:25
URL: http://elillin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0